Søk i denne bloggen

mandag 24. oktober 2016

Soppstuing

Jeg elsker soppstuing! Og det var ikke så vanskelig å lage som jeg trodde! Soppstuing passer som tilbehør til mage retter. Her hjemme blir den mest brukt til koteletter og indrefilet evt ytrefilet.
Når man bruker soppstuing, kan man godt droppe sausen.
Klar til steking


Dette trenger du:
Ca 200 gram sopp (jeg liker best aromasopp) 
1/2 rødløk
Smør til steking
1 dl kremfløte
1,5 ss seterrømme
Salt
Pepper
Hvitløkpulver

Hakk opp løk og sopp, gjerne i tynne skiver. Stek det i panna til soppen blir gylden brun. Hell så over 1 dl med fløte. Og 1,5 ss med seterrømme. La det koke til det tykner. Smal så til med krydder. Hvitløkpulver trengs ikke, men jeg liker det. Prøv gjerne andre typer krydder også.
Server! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skinkegrateng (lavkarbo)

Denne gratengen ble laget av varer jeg kunne finne i kjøleskapet. Så oppskriften ble til underveis.  Men resultatet ble bra, og ungene digge...